 |
Slovensko društvo za razsvetljavo Vse o svetlobi
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Zvonko.Arcon@disano.si
Pridružen/-a: 21.01. 2017, 21:41 Prispevkov: 2
|
Objavljeno: 22 Jan 2017 11:50 Naslov sporočila: PREDORI IN TEMPERATURA BARVE SVETLOBE |
|
|
Pozdravljeni!
Komentiram:
Uredba o tehničnih normativih in pogojih za projektiranje cestnih predorov v Republiki Sloveniji
in člen 100. člen
(razsvetljava: vstopno območje predora – začetno)
(1) Za začetno območje predora, ki je osvetlitveno najbolj kritično, se zahteva največjo stopnjo osvetljenosti, tako, da se onemogoči nastajanje senc in učinka črne luknje, ko se voznik približuje predoru.
Mnenja sem, da je potrebno dodoti novo točko 2 in sicer naj se glasi podobno kot predlagam:
V primeru uporabe svetlobnih virov »bele barve« z barvnim indeksom CRI > 60, je potrebno temperaturo barve svetlobe uporabljenih svetlobnih virov omejiti na < 3.000 K.
P.s.
Slednje je nujno zaradi:
- skrajšanja časa adaptacije očesa v nočnih razmerah:
- na okoliščine znotraj predora ob vstopu v predor
- in izstopu iz predora
- učinkovitosti razsvetljave v primeru požara v predoru, ali eventualno pred predorom, ko se zaradi termodinamičnega vzgona skoti predorsko cev vsesa v sam predor dim gorečega vozila pred predorom.
V instalacijah prenovljenih sistemov JR z LED svetili visokih temperatur ≥ 4.000 K, se že pojavljajo problemi, ko več voznikov zapored ne opazi pešca pravočasno v območjih zaključkov instalacij JR. _________________ Zvonko Arčon /
Technical Manager & Lighting Designer
MOB + 386 41 617 555
Office: +386 5 330 81 67
Disano Adria / rep office |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirale
Pridružen/-a: 09.09. 2015, 13:39 Prispevkov: 8
|
Objavljeno: 22 Apr 2017 11:48 Naslov sporočila: Re: PREDORI IN TEMPERATURA BARVE SVETLOBE |
|
|
Tale forum je res bolj mrtev forum, čeprav je tematika izredno zanimiva. Nisem ravno kompetenten za odgovor, vendar pa lahko podam svoje mnenje.
Zvonko.Arcon@disano.si je napisal/a: |
- skrajšanja časa adaptacije očesa v nočnih razmerah:
- na okoliščine znotraj predora ob vstopu v predor
- in izstopu iz predora
- učinkovitosti razsvetljave v primeru požara v predoru, ali eventualno pred predorom, ko se zaradi termodinamičnega vzgona skoti predorsko cev vsesa v sam predor dim gorečega vozila pred predorom. |
Glede adaptacije oči se pojavlja kar nekaj vprašanj:
svetlobne razmere pred vstopom v predor in pri izstopu. Pri vstopu je ob sončnem vremenu problem, da vozniki vozijo s sončnimi očali in ob vstopu v predor padejo praktično v temo (to je za nekoga mogoče smešno, češ pač snemi očala, ampak večina se tega niti ne zaveda. Rešitev bi mogoče bila prometni znak, ki na to opozarja). Ampak če tudi nimajo sončnih očal je problem, kot sam navajaš, čas adaptacije oči. Pri iztopu pa je problem, da te izhod ob sončnem vremenu dobesedno zaslepi. Pri tem je moje mneje, da bi tako vstop kot izhod morala imeti, v odvisnosti od zunanje svetlobe regulacijo tako vstopa kot izstopa iz predora.
Citiram: |
se že pojavljajo problemi, ko več voznikov zapored ne opazi pešca pravočasno v območjih zaključkov instalacij JR. |
Mislim, da je pred vsakim vstopom v predor znak za prepoved prehoda pešcem. Izven predora pa velajo povsem drugačne prometne razmere, ki z osvetlitvijo predora nimajo nič skupnega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|